TIADA ARAH JODOH KITA

SHARE /
Product Code : 9789670992464
Normal Price
: MYR 27.00
SMOCard Member Price
: MYR 24.30 (Save MYR 2.70)
(Become a SMOCard Member Now!)
Size : -
Color : -
Weight : 0.548
Product Status : Out Of Stock
Qty :
Click on thumbnail for larger view.

TERBITAN : PENULISAN2U

PENULIS : EZZA MYSARA

Bila ' orang tersayang' belajar oversea lepas tu curang. Itu klise sangat. Tapi bila 'orang tersayang' balik dari oversea balik lepas tu tiba - tiba pinangkan kita untuk orang lain, Itu kategori apa ya?

" Pia... kalau betul kau sayangkan aku dan percayakan aku, tolong terima untuk jadi steri Wakeel. I'm begging you." - Fayyad Syakir

"Lulz.. kau ingat hati ni macam duit dalam bank, boleh buat transaksi sesuka hati kau?" - Afia Awliya

"Dia sakit. Hidup dia tak lama..." Fayyad Syakir

" Kenapa? bila lelaki itu kahwin dengan aku, dia akan hidup selamanya ke?" - Afia Awliya

Namun bila menenali Wakeel sendir, prinsip Afia berubah. Marahnya lentur. Entah apa yang membuatkan dia bersetuju dengan perkahwinan ini. Tapi kena berhadapan pula dengan abang Wakeel yang dingin, beku, laser lagi menyakitkan hati.

"Awak tahu dia sakit? Awak tetap nak kahwin dengan dia/ Ke awak rancang nak bolot semua harta dia selepas awak bergelar janda nanti?" - Megat Aathif.

" Hah, baguslah kalau awak dah tahu. So, jagalah harta tu elok - elok sebab nanti kurang pula duit nak beli tiket ke syurga, kan? - Afia Awliya

Mengahwini Wakeel tak termasuk dalam list acuan hidupnya. Tapi jodoh, maut, ketentuan sungguh di tangan Tuhan. Selama bergelar isteri Wakeel, tak pernah sehari pun dia tak dihujani bahagia. Tapi takdir yang menyatukan mereka dan takdir jugalah yang memisahkan mereka.

" Janji dengan saya , Liya. Walau apa pun yang terjadi , jangan pernah berhenti cari kebahagiaan awk. Jangan berhenti. " - Megat Wakeel.

Tatkala jiwa itu sarat  dibanjiri rindu pada yang telah pergi, dia dihujani dengan dua lamaran. Fayyad kembali menagih janji lama. Aathif pula...kenapa dia boleh ada dalam kisah hidup Afia?

" I'm back! Saya akan gantikan bahagia awak yang hilang, Pia." - Fayyad Syakir

" Saya akui saya tak pandai jaga hati orang. Tapi saya nak jaga hati awak!" - Megat Aathif.

Masih adakah bahagia setelah bahagia yang dahulu telah berlalu pergi? Mampukah Afia untuk memilih jika hatinya telah kosong?


Shopping Cart (0) Total: MYR 0.00 Checkout Clear Cart
Cart is empty