Free shipping for orders over RM100 Shop Now!
icon-search
icon-search
  • dahlia.png

NOVEL MELAYU DAHLIA - IDEA KREATIF

RM 27.00
- +
code
icon-bag Add to Cart
Home

Terbitan: IDEA KREATIF

Penulis: ELLA AFFANDY


Bila si garang Dahlia bertemu si lara Aly...

"Orang potong queue ni memang tak ada manner. Bukan you je lapar. I pun sama. Jangan sampai I makan you." - Dahlia

"I suka je kalau orang cantik macam you makan I. Kenyang setahun" - Aly

Pertemuan tak terjangka, terkesan pada hati mereka. Bagi Dahlia, dia tak mahu jumpa Aly lagi. Malu dengan insiden yang berlaku.

Tapi kehadiran seseorang dari kehidupan lampaunya buatkan Dahlia tiada pilihan.

"I cari sebab you lupa jalan nak balik rumah. Lupa tunang sendiri." - Quehairy

"I dah kahwin" - Dahlia

Jalan terbaik untuk selamatkan diri, dia terpaksa 'gunakan' Aly.

"Kita boleh nikah betul-netul kalau you nak mengelak daripada dia." - Aly

Tawaran Aly dan terdesak untuk lari dari Quehairy telah mengikat Dahlia sebagai isteri pada Aly Idris.

Melayari bahtera perkahwinan bukan semudah yang disangka. Manisnya memang ada kerana Aly melayannya dengan sempurna. Namun tetap juga bersulam duka bila kisah silam yang disembunyikan Aly terhampar depan mata.

"Abang masih sayangkan Kak Jeane. Kak Dahlia hanya pengganti sementara" - Lana

Dahlia menjeruk rasa. Dia hilang harapan. Sekali lagi dia terpaksa lari untuk selamatkan hatinya. Kali ini, lari dari suami sendiri.

"Berkahwin bukan tak boleh bercerai. You cerai dengan lelaki tu dan kahwin dengan I" - Quehairy

harapan Dahlia hanya satu, dia mahu bahagia. Tapi, masih adakah bahagia yang tertingal buatnya? Atau hanya impian yang tak mampu digapai?

Apa sebenarnya yang disembunyikan Aly hingga buatkan Dahlia ambil keputusan untuk pergi?

Your Cart

Your cart is currently empty.

Continue browsing here.